Dag 21 van Trondheim naar Andalsnes 318 km - Reisverslag uit Åndalsnes, Noorwegen van Peter Wisgerhof - WaarBenJij.nu Dag 21 van Trondheim naar Andalsnes 318 km - Reisverslag uit Åndalsnes, Noorwegen van Peter Wisgerhof - WaarBenJij.nu

Dag 21 van Trondheim naar Andalsnes 318 km

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

02 Augustus 2016 | Noorwegen, Åndalsnes

We moesten er bijna 6000 km voor rijden maar vandaag hebben we (eindelijk) een Eland gespot. Even voor Dombås bij het passeren van het Dovrefjell Sunndalsfjella National Park sprong zo'n 200 meter voor ons een Eland de weg op net voor een auto die voor ons reed en flink in de remmen moest. Panieklichten aan afremmen en foto's maken. YES WE HEBBEN HEM!! (Zie bijgaande foto's). De dag in de regen begonnen, en in 1e versnelling omhoog van de terrascamping af. Dank zij tractie- control geen probleem. Even een uurtje in Trondheim centrum rondgekeken in de stromende regen, waar ook een "Olav festival" was met markt oude ambachten en mensen in klederdracht. Ook jammer voor hen van het slechte weer. De mooi gekleurde huisjes van Trondheim staan in elke folder (zie bijgaand). Vandaag ook de 3e politieauto van Noorwegen gezien, maar die konden we snel afschudden... Even voor de camping gestopt bij het Trollstigveien infocenter. Hadden we beter niet kunnen doen. In een onbewaakt ogenblik zijn er twee trollen de camper ingekomen. We weten dat ze er zitten maar we krijgen ze niet te pakken. Ze zitten aan onze laatste blikjes bier hebben we gemerkt...en het regent nog steeds.. Morgen wordt het weer beter...verwacht men...

• 02 Augustus 2016 - 20:58

Peter:

Wat een takke trollen....en dat ze dus ook nog aan jullie bier zitten. Ik zal vragen aan een agent in die politiewagen zie foto) of hij een buks heeft. Maar ja of dat dan goed zal aflopen?. Jammer voor iedereen dat het weer niet mee zit hopende inderdaad morgen op betere tijden.Baukje en ik zijn vandaag naar de plaatselijke kinderboerderij geweest bij ons om de hoek ik denk nog geen 500 meter met de camper en raad eens.......ja hoor daar stond Rudolf de Eland.Geweldig niet maar ik denk wel dat jullie meer beleven dan wij. Veel plezier nog vanavond slaap lekker en morgen gezond weer op. Doei trol Peter oet Assn.

• 02 Augustus 2016 - 21:02

Peter:

O ja hier is Peter Trol wieder. Morgen gaan deze twee trollen 2 dagen naar Limburg. Nog even verder met vakantie vieren. Dus ik zal even geen reacties meer kunnen geven op jullie geweldige reisverslagen. Tot vrijdagavond dan maar.Groetjes. Mien de takketrol

• 02 Augustus 2016 - 23:13

Fam. Pekel:

Ha...ik zat dus goed met mijn trollen.
    Dus eindelijk een eland gespot. Eerlijk gezegd vond ik die rendieren in het Noorden er mooier uitzien.
    Jammer van de regen...een troost...wij hadden vandaag ook regen in de Vogezen.
    Is vast om ons het Hollandse gevoel een beetje te geven, maar we gaan morgen allemaal weer voor beter weer.