2e reisdag Denemarken en Zuid Zweden - Reisverslag uit Höör, Zweden van Peter Wisgerhof - WaarBenJij.nu 2e reisdag Denemarken en Zuid Zweden - Reisverslag uit Höör, Zweden van Peter Wisgerhof - WaarBenJij.nu

2e reisdag Denemarken en Zuid Zweden

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

14 Juli 2016 | Zweden, Höör

na een meer dan uitstekende nachtrust, Piet snurkt niet, rond 08:00 opgestaan gedoucht en ontbeten om 09:15 vertrokken. De brug van Heilighafen naar het eiland Fehmarn bleek niet zo heilig, slecht 1 rijstrook beschikbaar voor beide richtingen. Gelukkig stonden we net bij een uitrit en hebben we met een D Tour een heel stuk file kunnen omzeilen. Met de 2e veerboot van Scandlines kunnen met een kwartiertje wachttijd naar Lolland varen, een overtocht van 3 kwartier en tegen betaling van 100 Euries!!. Rustig water en mooi weer. Daarna heeft Piet te stuur overgenomen tot even voor Kopenhagen. En als je dan in Kopenhagen bent moet je natuurlijk op zoek naar de kleine zeemeermin. Ze is inderdaad niet groot maar wel heeeeel sierlijk. Prachtige kleurrijke huisjes en een marine opleidingsschip. Daarna doorgereden via de werkelijk prachtige nieuwe oeververbinding tussen Kopenhagen en Malmö de tunnel brug combinatie... Ook weer 100 euries met camper van meer dan 7 mtr. Rond 18:45 reden we camping Jägersbo op aan een mooi meer. Het viel ons op dat het rond 22:30 nog redelijk licht was maar wel van een aparte kleur. Nu 22:50 voor de verandering nog ff bakkie koffie na een lekkere wandeling buiten de camping