7e dag van Sundvall naar Skellefteå 414 km - Reisverslag uit Skellefteå, Zweden van Peter Wisgerhof - WaarBenJij.nu 7e dag van Sundvall naar Skellefteå 414 km - Reisverslag uit Skellefteå, Zweden van Peter Wisgerhof - WaarBenJij.nu

7e dag van Sundvall naar Skellefteå 414 km

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

19 Juli 2016 | Zweden, Skellefteå

Voor ons doen redelijk vroeg vertrokken om 09:25. Eerst even getankt. Goede nieuws is dat de camper hier zo'n 1 op 11 rijdt bij 70 - 90 km/u. Daarentegen betaal je voor een liter diesel hier 1,33 euro. We hadden weer strak blauwe luchten en het verkeer was tot Umeå nog een beetje druk, maar daarna werd het gewoon stil op de weg. Dus: Oppassen voor "viltstengels" zoals we ze noemen zie bijgaand verkeersbord foto. Maar ondanks alle waarschuwingsborden heb ik nog geen viltstengels gezien... Bestaan ze echt? Als voor beeld hebben we "Ålgje" (Ålg=Zweeds voor Eland, spreek uit algje) op het dashboard liggen. Ze ligt daar rustig en houdt ons nauwlettend in de gaten. Het was ff zoeken om een geschikte lunchplek te vinden maar na een stukje cross country toch een (klein) plekje kunnen vinden waar Piet en ik een boterhammetje hebben genuttigd. Om 16:00 reden we Cp Skellefteå op waar we nog net een plekje na half uur wachten bij de receptie kregen toegewezen. Omdat de plek nog niet helemaal klaar was (beetje zanderig) met korting!!!!!
Inmiddels vanaf Veldhoven 2520 km gereden

• 20 Juli 2016 - 10:06

Erwin:

Nou mannen,

jullie zijn al een flink eind onderweg, maar zo te lezen doen jullie het lekker rustig aan. Klinkt als een heerlijke vakantie. Geniet er samen maar goed van en op naar het hoge Noorden.
    Groetjes vanuit Hoogeveen.

• 20 Juli 2016 - 17:56

Huub En Ineke:

Hoi Peter en voor ons onbekende Piet.
    Leuk om het verslag van jullie reis te volgen. ik ben jaren geleden naar Zweden geweest, tot aan de Dalarna paardjes. Die heb ik wel gezien, maar jullie hebben nog geen elanden gezien.
    Die knuffeleland heeft toch toevallig geen sokjes aan??? Let op met Kearan.
    Wij hadden hier vandaag een bloedhete dag.
    We wensen jullie veel plezier verder en pas goed op elkaar.
    Groetjes Ineke en Huub.