8e dag van Skellefteå (S) naar Rovaniemi (FIN) - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Peter Wisgerhof - WaarBenJij.nu 8e dag van Skellefteå (S) naar Rovaniemi (FIN) - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Peter Wisgerhof - WaarBenJij.nu

8e dag van Skellefteå (S) naar Rovaniemi (FIN)

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

20 Juli 2016 | Finland, Rovaniemi

Skellefteå camping leek wel een op- en aan elkaar geplakte camper en caravan centrum. De vele Noren die er waren hadden geen kampeermiddelen onder de zeg 9 mtr opbouw. Uiteraard tandemassers, wat een bakbeesten. Één Noor desgevraagd waarom de Noren zulke enorme caravans hebben antwoordde: Total madness, just to impress their neighbours. Enfin, madness of niet onze 7,5 mtr camper verlost van vuil water en vers water ingenomen en om 09:30 vertrokken richting Rovaniemi op de Poolcirkel!! Wat gaan we vandaag allemaal tegenkomen? Ålgs??
Nou eentje hebben we gezien, in elkaar gestoken van takken, geen echte. Wel 2 rendieren die aan de kant van de weg aan het grazen waren en daar bleven ze gelukkig toen we langsreden..... Om 14:00 passeerden we de Zweeds-Finse grens aan de kop van de Botnische golf bij het plaatsje Tornio en om 15:30 reden we Rovaniemi binnen. Eerst bij de locale Lidl wat inkopen gedaan...verse groenten en BBQ stuff, dat heeft inmiddels prima gesmaakt. Staan op een mooie speels opgezette camping in tegenstelling tot Skellefteå. Vlak bij de rivier. Inmiddels een paar Nederlanders gesproken die hier staan en ook de Noordkaap op hun vizier hebben dan wel er net zijn geweest.
Iedereen die berichtjes achterlaat in Nederland of ook op vakantie: bedankt voor jullie reacties. Morgen geen reisdag maar een "rustdag" op zoek naar de kerstman... Pssst... Het schijnt dat hij overzomert hier in Rovaniemi... Morgen meer...

• 21 Juli 2016 - 09:43

GePe:

Leuk jullie reisverslagen te hebben gelezen. Als kampeerjournalist ben ik natuurlijk erg nieuwsgierig waar jullie steeds neerstrijken. Dus graag wel de campingnamen erbij vermelden. Mocht er toevallig een Nederlandse eigenaar zijn (je weet maar nooit) dan wil ik dat zeker vernemen. Daar kunnen we mooi weer een rubriek in de Kampeer & Caravan Kampioen mee vullen. Goede reis verder en geniet ervan.

GePe

• 21 Juli 2016 - 12:08

Monique:

Leuk om zo een beetje mee te reizen. De groetjes aan de kerstman, als hij tenminste niet met zijn zomerslaap bezig is.
    Een knuffel voor opa Piet.