Dag 24 van Skåbu naar Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Peter Wisgerhof - WaarBenJij.nu Dag 24 van Skåbu naar Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Peter Wisgerhof - WaarBenJij.nu

Dag 24 van Skåbu naar Oslo

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

05 Augustus 2016 | Noorwegen, Oslo

Vanmorgen om 09:30 na een hartelijk afscheid van Franke en Corrie, de bevlogen camping eigenaren vertrokken via de 255 op advies van Franke zuidwaards ipv via de D-tour Oost naar Vinstra. Met gevolg dat we Lillehammer door waren voor we er erg in hadden en hadden de Olympische skischans nog wel willen beklimmen.....Even later reden we Hamar binnen en bezochten het VIKINGSCHIP schaatstempel. Helaas was deze ivm renovatiewerkzaamheden gesloten maar hebben we(stiekem) toch een kijkje binnen genomen, waar een nieuwe ijsvloer werd voorbereid. We werden al meteen weggestuurd, zeker iets geheims aan het maken met de nieuwe vloer, of zo werd gesuggereerd een beetje vloerverwarming erin..... Daarna doorgereden naar Oslo waar kennelijk om 14:30 de weekendspits al begon met behoorlijke files. Naar later bleek was er een internationaal jeugdvoetbal toernooi om de Norway Cup. Gelukkig was er nog plaats op de camping ondanks een bord bij de ingang dat het vol was.mEr bleken al teams uitgespeeld die vertrokken waren. Na wat gesteggel met een camping mannetje die vond dat ik te dicht bij mijn Noorse buurman stond, terwijl hij op de scheidingslijn stond ff tot 10 geteld... We zijn de drukte niet meer gewend en hadden de laatste weken honderden vierkante meters de ruimte. Ook moesten we gister en eergisteren weer wennen dat het om 22:00 weer donker werd.... En koud 's nachts.... Morgen Oslo sightseeing

• 05 Augustus 2016 - 21:34

Peter:

Ja hoor daar ben ik weer. Jullie hadden als grap de vloerverwarming onder de nieuwe ijstempel en ik had vandaag Baukje tuk. Zei zij wat is er nou weer te doen bij de T.T. in Assen en ik zei zo ijsspeedway. O zei Baukje dat zal het zijn de te verwachte drukte. Ach jij met je ijsspeedway ff later. Wel veel plezier in Oslo morgen. Wij zijn nu weer na een paar mooie dagen Limburg weer thuis aangekomen. En ook wij merken dat het al weer sneller donker begint te worden,niks aan. Ik dacht even flink gas geven dan zijn we snel weer thuis en kunnen mooi de opening zien van de olympische spelen maar....dit is pas vannacht om 01:00. Nou dan slaapt deze neef al.
    Wel knöntebrödjes sloap moar lekkuh straks.
    Pjötter Äsn.