Dag 14 van Storslett naar Andenes (dacht ik) - Reisverslag uit Gryllefjord, Noorwegen van Peter Wisgerhof - WaarBenJij.nu Dag 14 van Storslett naar Andenes (dacht ik) - Reisverslag uit Gryllefjord, Noorwegen van Peter Wisgerhof - WaarBenJij.nu

Dag 14 van Storslett naar Andenes (dacht ik)

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

26 Juli 2016 | Noorwegen, Gryllefjord

Van verschillende kanten gehoord dat we beslist het eiland Senja aan moesten doen mede omdat we vanaf Senja, in het uiterst zuid westelijke puntje daarvan met de veerboot naar Andenes kunnen om de walvissen te zien. Er kondigde zich weer een mooie dag aan. De zon brak door en we schoten van 12/13 graden weer naar de 24. Een prachtige tocht langs bergen en wateren. Bergen gedeeltelijk nog met sneeuw bedekt ( in de schaduw van de 1000 mtr bergen en hoger). Het eiland Senja was idd prachtig, stevige bergruggen diepe valleien, afgewisseld met een soort laagvlakte/toendra. Vandaag geen rendieren meer, wel schapen en nog steeds geen Ålgs (Elanden). We begrepen dat het voor onze veiligheid ook beter is ze niet te zien want die 200 kg en meer monsters wil je niet op je voorruit hebben (slaan kennelijk met de hoeven door de ruit en verwondden zo de inzittenden...). Het laatste stukje van zo' 10 km was een smalle weg waar 2 personenauto's elkaar niet konden passeren, laat staan met onze camper van 2,30 breed. Gelukkig maar een drietal tegenliggers en met wat wederzijds begrip was de passage snel geregeld. In Gryllefjort aangekomen konden we om 15:30 achteraan aansluiten in opstel rij 4 van de totaal 6. Hoe groot is die boot eigenlijk dacht ik nog als die om 15:00 vertrokken is en er al/nog zoveel auto's en Campers staan. Volgende en laatste vertrektijd 19:00 dus ff wachten. Dan nu de verkorte versie: de 19:00 boot (je) was de camper voor ons vol, slagboom dicht prettige nacht op de parkeerplaats gewenst