Dag 15 van Gryllefjord naar eiland Andøya - Reisverslag uit Andøya, Noorwegen van Peter Wisgerhof - WaarBenJij.nu Dag 15 van Gryllefjord naar eiland Andøya - Reisverslag uit Andøya, Noorwegen van Peter Wisgerhof - WaarBenJij.nu

Dag 15 van Gryllefjord naar eiland Andøya

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

27 Juli 2016 | Noorwegen, Andøya

Dat was ff een teleurstelling gisteravond dat we niet meekonden....maar we waren niet de enigen. Troffen 's avonds weer het Spaanse gezin uit Cateluna die ook al in Inari (dag10) en op de Noordkaap (dag 11 en 12) bij ons stonden. maken dezelfde tocht. Ook met Kearan nog balletje gegooid op de parkeerplaats en hij steelde de show met het iedere keer terugbrengen van de bal oogst geen applaus maar wel veel aandacht. "What kind of a dog do you have... He's clever, I like him, what's his name enz...
Om 10:30 vanmorgen kwam de boot weer terug uit Andenes, Piet was nog ff weg voor een sanitaire stop, toen ik gevraagd werd naar voren te rijden. Gelukkig kwam Piet er net aan.. Zenuwen voor de oversteek? Keurig op tijd vertrokken we uit Gryllefjord, voor een mag wel zeggen zeer woelige oversteek. Het veerbootje stampte en rolde of het haar lieve lust was. Zouden we walvissen kunnen zien.....Toen bijna iedereen binnen zat en probeerde de maaginhoud binnen te houden, riep de kapitein om dat er walvissen te zien waren aan stuurboord kant. Iedereen vloog naar buiten, maar niemand iets gezien. Kapitein was zeker bang dat hij binnen een hoop moest opruimen als we langer met dat rollende schip binnen zouden blijven. Het regende, was koud (13 gr). Om 13:00 kwamen we op Andenes aan met een 20 min langere reistijd ( 2 uur ipv 1 u 40 min). We waren blij weer vaste bodem onder onze voeten te hebben. Het regende lichtjes, zware bewolking, flinke wind en nogmaals gezegd 13 gr Brrrrr.
Niet verder dan 22 km op het eiland Andøya gereden naar Cp Stave. Kearan was gelijk 100% knock out. Na zijn slaapje even kort op het parelwitte strand geweest waar Kearan even flink kon rennen, daarna hebben Kearan, Piet en ik de luiken een klein uur gesloten terwijl de wind buiten om de camper joeg....heerlijk. Daarna de kachel in de camper maar aangedaan, want de 60 plussers kregen het koud. Nu 18:00 loopt de camping al weer aardig vol met heel veel campers......en tentjes, waaronder 1 nederlands (jong) stel brrrrr