Dag 19 overtocht Bodø en door naar Mosjøen - Reisverslag uit Mosjøen, Noorwegen van Peter Wisgerhof - WaarBenJij.nu Dag 19 overtocht Bodø en door naar Mosjøen - Reisverslag uit Mosjøen, Noorwegen van Peter Wisgerhof - WaarBenJij.nu

Dag 19 overtocht Bodø en door naar Mosjøen

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

31 Juli 2016 | Noorwegen, Mosjøen

Nauwelijks hadden we gisteren de Macaroni naar binnengewerkt toen de boot uit Bodø aankwam voor vertrek om 21:15. Toch maar ff gevraagd of er nog een plekje over was ipv de overtocht de volgende dag om 06:00. YES!! We konden mee, snel de vuile vaat in het gootsteentje (van aluminium), Kearan in de bench, er was zelfs geen tijd om Piet voor de overtocht aan te melden dus was voor de gelegenheid een bootvluchteling.... Zondagochtend 00:30 waren we in Bodø na een easy overtocht en waanzinnig mooie avonden (rond middernacht) zie de foto's bij de vorige reisdag. Op het haventerrein een plaatsje voor de nacht gezocht bij andere Campers op het terrein en alsnog de vaat ff gedaan. Om 09:00 na een goede nachtrust (voor mij dan) vertrokken richting Mosjoen. 25 km onder Bodo zijnwe na een aantal tips nog Bij de stroomversnelling onder de E17 Bij Saltstraumbrua gaan kijken. Door Het getijde verschil en de nauwe opening gaat het water daar met Hartstikke veel geweld, maar mooi mooi door de opening, heel imposant om te zien. Rond 13:00 waren we weer op de arctic circle, maar nu in Noorwegen op de A6. Natuurlijk ook daar het Info center bezocht en nog 2 kleinigheidjes als aandenken aan het passeren van de Arctic Circle gekocht. Stond daar zowaar de auto van de Zwitserse Mädels weer die we bij de boot gister getroffen hebben. Briefje onder de voorruit geplaatst dat ook daar geen ORCA's zijn en naar Mosjøen doorgereden. De druilige regen maakte plaats voor aanhoudende stevige regenval, dus wel een heel verschil met de heenreis. Rond 16:30 reden we camping Mosjøen op, met goede stabiele WiFi, een mooie plek en... Een pizza restaurant.... We gaan daar zo los....PS vandaag de 5000 km grens vanaf Veldhoven gepasseerd... Zooo mooi.... PSV nu op 0-1 voorsprong om de Cruijff-schaal

• 01 Augustus 2016 - 11:26

Peter:

Ja hallo gefeliciteerd Peter met de eerste prijs al weer van PSV. Het houdt maar niet op maar aan alle goede dingen komt eens een einde. Zo ook onze vakantie in Spanje. Ook het goede weer maakte plaats voor hagel regen en onweer hier in Assen. WELKOM NEDERLAND. Ik wens jullie weer een goede voortzetting van jullie fantastische reis....onderneming. En samen nog geen ruzie gehad?. Ik geloof daar niet in met twee toppers van neven.
    Gegroet Peter oet Assn